19 december 2024 till 19 december 2025 kl. 00.00-00.00

Reparationsarbetet i Yttermalung avslutat

Uppdaterad 2025-03-26 kl. 13.48

Vattenläckan är åtgärdad och samtliga kunder som har haft vattnet avstängt ska nu ha fått tillbaka sitt vatten. Arbete med att återställa marken efter grävningen i samband med reparationsarbetet återstår. Det beräknas ske så snart tjälen i marken har släppt.

Efter en vattenavstängning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat. Det åtgärdas genom att du försiktigt spolar kallt vatten från flera tappställen i din fastighet.
Se mer information nedan i den grå rutan.

Uppdaterad 2025-03-26 kl. 08.51

På grund av en vattenläcka kommer vi att behöva stänga av vattnet i centrala Yttermalung medan vi åtgärdar läckan. Berörda fastighetsägare är meddelade.

Reparationsarbetet beräknas pågå under Onsdagen den 26 mars mellan kl. 10.00 och 18.00.

Förbered dig innan avstängningen genom att fylla upp vatten i behållare om du behöver vatten till matlagning, hygien och toalettbesök.

Även fastigheter i omkringliggande områden kan uppleva störningar i form av dåligt tryck eller missfärgat vatten.

Berört område: Centrala Yttermalung

Påbörjas: Onsdagen den 26 mars kl. 10.00

Beräknas vara åtgärdat: Onsdagen den 26 mars kl. 13.48

Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, det åtgärdas genom att spola kallt vatten på flera tappställen.

Missfärgat vatten beror oftast på avlagringar (järn och mangan) som lossnat från ledningarna vid hastigt ändrade flödesriktningar, till exempel vid en vattenläcka eller när vattnet stängs av för underhålls-/reparationsarbete.

Vid frågor är ni välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 0280-185 80